قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه » اخبار واقعیت افزوده » پازل عینک واقعیت افزوده اپل در حال تکمیل است

پازل عینک واقعیت افزوده اپل در حال تکمیل است

به تازگی پتنتی از اپل در فضای مجازی انتشار یافته که یک سامانه ردیابی چشم جدید را تشریح می کند. سامانه مذکور طوری طراحی شده که می توان از آن در ابزارهای پوشیدنی که روی سر قرار می گیرند استفاده نمود. بسیاری این پتنت را تکمیل کننده پازل تکنولوژی های مورد نیاز برای عینک هوشمند گوگل می دانند.
محصول مورد بحث که از آن تحت نام «Apple Glasses» یاد می شود توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، به طوری که برخی تحلیلگران آن را محصولی انقلابی در حد و اندازه های آیفون و یا حتی فراتر از آن می دانند و به طور قطع اگر این پوشیدنی روزی به بازار عرضه شود تکنولوژی ارائه شده در پتنت موضوع این مطلب در آن به کار خواهد رفت.

پتنت اپل ردیابی چشم

پتنت مذکور با عنوان «Eye Tracking System» به تازگی به ثبت رسیده و سامانه ای را تشریح می کند که در آن «امکان ردیابی حرکات چشمی در یک ابزار پوشیدنی که روی سر قرار می گیرد» توضیح داده شده است. بدین منظور دو دوربین و منبع نوری از نوع «NIR» (مادون قرمز برد نزدیک) در دو طرف صورت فرد تعبیه می شوند. یک آینه حرارتی نیز در مسیر دید کاربر قرار خواهد گرفت که می تواند امواج مادون قرمز را بازتاب دهد، بدون این که مانعی برای عبور سایر طیف های نوری باشد.
طبق توضیحات ارائه شده در پتنت آینه می تواند نور مادون قرمز را به چشم کاربر بازتاب بدهد و نور منعکس شده از چشم را به دوربین NIR برساند. همین فرایند به ظاهر ساده سیستم را قادر می سازد که بتواند حرکات مردمک چشم فرد را ردیابی نماید.

پتنت اپل ردیابی چشم

با این که هیچ گاه تضمینی برای ورود تکنولوژی های ارائه شده در پتنت ها در محصولات آینده وجود ندارد، اما همان طور که پیش تر توضیح دادیم پتنت مورد بحث از شانس بیشتری نسبت به بقیه برخوردار خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش: آقای کریمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125522684
آدرس سایت: www.armanrasekhtejarat.ir

مطلب پیشنهادی

هدست واقعیت افزوده DreamGlass با قابلیت اتصال به پی سی و موبایل معرفی شد

با نگاهی به لیست تولیدکنندگان دیوایس های واقعیت افزوده و محصولاتی که در دست توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *